Ett med havet

Igår åkte vi ut med båt för att Pappa skulle bli ett med havet.
Redan som ung jobbade han på maskinist på de stora fartygen, han älskade att fiska, åka vattenskidor kunde han som ingen annan och havet var väldigt betydelsefullt för honom.
Nu kan vi säga Pappa, precis som du ville, till våra barn - Nu badar ni med Morfar!
Det sa du många gånger att du ville vi skulle säga när din tid var kommen.
-
Jag visste egentligen inte vad jag hade att förvänta, men vad mina tanker än trott var det inget emot hur det faktiskt var.
Så fint, så fridfullt, så öppet, så vackert - Det var verkligen du Pappa!
Det var något som inte "alla andra" gjorde och så var du Pappa! Ut i fingerspetsarna! Du var och är unik Pappa!
Havet var alldeles stilla, solen sken, vatten spegelblankt och vi alla var där.
De som betydde mest för dig!
-
Saknar dig Pappa och Du vet att jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0