Har legat sjuk sen 30-års dagen...

Sjuk...
Dock ej på grund av 30 års dagen... Dagen efter vaknade jag med hög feber och i 4 dagar höll den sig just där... Som mest visade den 40,2 grader. Till detta har jag också serverats en dunderförkylning och en ihärdig hosta! Som om detta inte var nog så bjöd Måndagen på kräksjukan! Men vad ska man göra... Det var bara till och vila nån timme sen ta itu med "måstena" igen...
Idag tisdag är första dagen jag mår bättre. Förkylningen håller dessvärre i sig, men det kommer den förmodligen göra ett tag till pga kortisonmöget!
Jag är så trött på detta kortison nu så hälften hade vatt nog. Var hos läkaren i förra veckan och han hade ju inte glädjande besked vad gällde kortsionet precis... MÖG!
_________
30 års dagen...
Firades lugnt och sansar... Jag ville inte ha någon stor fest med tanke på min behandling, den får komma när den är över. Kvällen innan födelsedagen fick jag en systemkamera som jag blev överlycklig för! Min nya lilla bebis!!!
Kameran fick jag utav min Man, Emma, Frida, Min Mamma och Niclas, Min Pappa och Gunilla, Svärmor och Boss, Mormor och Morfar.
___
Emma kom med en bukett blommor till mig där det stod Till vår älskade Mamma! Grattis på födelsedagen! Vi älskar dig Från Emma och Frida! Behöver jag säga att jag blev jätteglad!
___
Av min Systerdotter Engla fick jag en jättefin teckning med hästen från Toy Story och en massa Happy Birthday runt om! SUPERFIN!!!
Fick även en bukett blommor och en supergod tårta av Syster och Systerdotter Demi!
___
Av mina fina grannar Rita med familj fick jag parfym och hudvårdsprodukter.
Så gulligt av dom att tänka på mig!
___
Av finaste Familjen Svensson kom med en superfin blomma och en flaska vitt vin som jag ska dricka när tillfälle ges! *Ler*
___
Min Pappa och Gunilla kom senare på kvällen upp med en superfin orkiddé och jättefina ljus. I blomman satt ett kort där det stod "Klockan 12.11 för 30 år sedan föddes en liten Johanna"
Blev jätteglad!!!
___
Finaste Mange ringde 00-00 och sjöng för mig!
Finns ingen som är som honom!
___
Bästaste Lizzi och barnen var också här med en superfin bukett fylld av rosor!
Supersött!!!
___
Camilla, Therese och Marcus var uppe med en påse fylld av hudvårdsprodukter.
Jättefint!!!
___
Bror Niclas och Mamma kom förbi med en bukett blommor och trisslotter!
Gulligt!!!
___
Alex ringde och sjöng för mig!
Verkligen superfint!!!
___
Så jävla dåligt...
Sen fick jag en massa sms och hälsningar på facebook! Dock var där en hel del människor jag trodde skulle ringa och gratulera eller kanske till och med komma förbi som ej gjorde det. Men bestämde mig för att inte lägga någon större fokus på dom kommande födelsedagar eller dylikt i heller. Känns som att den tid och energi jag lagt ner på dom tidigare inte var ömsesidig. Har många gånger lagt ner min själ i mina presenter/gratulationer till flertalet av vännerna i bekantskap men det är slut med det nu! Varför ska jag visa hur mycket det betyder för mig när de inte ens kan lyfta på luren och ringa och säga Grattis... Nä... Johanna som alltid säger JA är ett minne blott... Nu ska jag börja säga NEJ... Ska lägga den energin på de som verkligen förtjänar den istället!
Men fick i alla fall reda på vem dom var om inte annat... Alltid något!!!
__________
Emmas barnkalas...
På lördag ska Emma ha sitt första barnkalas... Hon är sååå förväntansfull och pratar inte om något annat!!!
Jätteskoj! Så på lördag blir huset fullt av barn, lek och fiskedamm!
Mitt lilla hjärta blir hela 4 år! Tiden går så fort! För 4 år sedan idag satt jag höggravid och hade gått 1 vecka över tiden... 2 dagar efter blev jag Mamma till världens finaste lilla Emma!
Mamma älskar dig Prinsessan!
___________
Nu ska jag gå och lägga mig... Upp tidigt i morgon och fixa en massa... Att vara sjuk gör att man inte hinner med riktigt allt det man ska... ;)
Lite bilder följer dock först, givetvis tagna med nya kameran! *LER*
-
Natti natt
-
-
-
Fina blommorna från mina fina flickor!
Finaste kortet!!!
Finaste lilla Frida!
Syskonkärlek!

Emma och Mamma

Frida på sin första gungtur!

Pappa och Emma

Storasyster gungar Lillasyster!

Pappa och Frida

Emma trött på att fotograferas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0